dijous, 7 de febrer de 2013

Manifestació 16 Febrer contra els desnonaments






“Era a prop la Pasqua dels jueus, i Jesús pujà a Jerusalem. En el recinte del temple va trobar els venedors de vedells, de moltons i de coloms, i els canvistes asseguts al seu lloc. Llavors es va fer un fuet de cordes i els tragué tots fora del temple. Va tirar per terra les monedes dels canvistes i els va abocar les taules; i digué als venedors: -Traieu això d’aquí, no convertiu en mercat la casa del meu Pare!” JOAN, 2: 13-17

Recibir interés por un préstamo monetario es injusto en sí mismo, porque implica la venta de lo que no existe, con lo que manifiestamente se produce una desigualdad que es contraria a la justicia”. (SANTO TOMÁS, Summa Teológica, II-II)

BANQUEROS: NI DIOS OS QUIERE

6 comentaris:

  1. El Casal Tramuntana EM MENJA L'ALMORRANA9 de febrer de 2013 a les 11:42

    Primo de Rivera, Sànscrit i textos mitològics hindús, Falange Española de las JONS, Catalanitat és Hispanitat, Anti-avortisme, Ultra-Catolicisme..... Està claríssim de qui estem parlant, per molt que volgueu jugar a l'ambigüisme d' "Espanya contra el Racisme".

    FEIXISTES NI A INTERNET, NI ENLLOC - NO US APROPIEU DE LLUITES QUE NO SÓN VOSTRES, ESCÒRIA!

    I ara em censureu això per dissimular, però igualment "se os ve el plumero", cutres, casposos... Què passa, ara renegueu del vostre gran Hitler? Us donat compte finalment que no té gens de "gancho" adorar a un retrassat mental genocida amb bigotet ridícul? Aneu a la merda.

    ResponElimina
  2. Ni sóc nazi, ni feixista, ni m'agrada Hitler, ni sóc ultracatòlic.
    I si, sóc antiracista, no és cap joc, ja que com a catòlic crec en la igualtat essencial de tots els homes.

    No és ambigüitat, és el que penso.
    D'altra banda, jo decideixo quines són les meves lluites, i la lluita per la Justícia Social és la meva lluita (una d'elles, vaja).

    ResponElimina
  3. Hola Dasein,

    He estat a l'India un parell de cops. Al Sud (o sigui, la part més hinduista) sempre hi ha mercats al voltat dels temples i, en alguns casos, el mercat s'endinsa dins el temple. Vaig pensar en el passatge de cites.

    En relació a St Tomàs, penso que està superat. Em sembla que era un monjo andalús que va "demostrar" que el comerç (comprar a 10 i vendre a 12) era correcte des d'un punt de vista catòlic.

    Però a més, es tracta de tornar no els mateixos diners sinó el mateix valor. Si et deixo 30€ per comprar-te un llibre, resulta que si al cap d'un any em compres tú un llibre és correcte, però si em dones 30€ i hi ha hagut una inflació del 3,33%, no m'el puc comprar perquè ara val 31€, i si em dones 31€ no és correcte segons St Tomàs. En aquest punt, com en molts, els teòlegs de l'època (cristians, jueus, musulmans etc) eren dels pocs il·lustrats que hi havia i opinaven sobre diversos temes del seu temps i del seu entorn, encara que no fossin pròpiament qüestions teológiques.

    A.




    ResponElimina
  4. Jo penso que Sant Tomàs està condemnant no pas el comerç, sino la usura i l'especulació, concretament la financera. El que fan els bancs és fer negoci amb els estalvis de tots els espanyols, i això no hauria d'estar permès (i menys amb els criteris abusius que segueixen la majoria de bancs).
    NO és el mateix que jo et deixi diners per a comprar-te un llibre de 30 euros que deixar-te 10000 euros per a que comencis un negoci (o qualsevol altre afer) i cada mes et cobri interessos, de manera que m'acabis tornant una quantitat molt més elevada que la que t'he deixat (tot i que tota la feina per a pagar el préstec és teva). Per no parlar de les hipoteques esclavitzants.

    Una salutació ;)

    ResponElimina
  5. Es tracta d'un anunci en línia d'un govern aprovat i societat prestador certificat. Necessita un préstec per pagar les seves factures, comprar una casa, un préstec per ampliar el seu negoci, préstec per a la inversió? Oferim préstecs personals als individus, les empreses, els empresaris i les dones.

    Per sol · licitar i obtenir un préstec, poseu-vos en contacte amb la quantitat que desitja demanar prestat per a més informació.

    Monto:
    durada
    Nom Complet:
    Sexe:
    Country:
    Direcció:
    Ingrés mensual:

    Gràcies i que Déu els beneeixi.

    Sra Helen Marget,
    Gerent de Publicitat.
    Correu electrònic de contacte: Hiltonfinanceagency@gmail.com

    ResponElimina
  6. Por favor, preste atención!

    Esta es la publicidad en línea, los miembros, los prestamistas de dinero, el gobierno aprobados y autorizados para su emisión por los préstamos de diversos tipos, tales como el pago de los préstamos para vivienda personal, préstamos comerciales de forma automática. las personas que están interesadas en las tasas de interés graves y asequibles a muy bajo costo de 2%.

    Póngase en contacto con nosotros hoy a través de correo electrónico para empezar de nuevo :: hostloan@cash4u.com.

    agradecer

    ResponElimina